גישור לעסקים

גישור לעסקים

המונח גישור הוא תהליך של יישוב סכסוכים. זהו כלי שניתן להשתמש בו כדי לעזור לעסקים לנהל את הסכסוכים והמחלוקות שלהם.

גישור קיים כל עוד אנשים עסקו. עם זאת, רק בשנות ה-80 הגישור הפך לפופולרי יותר ומקובל בקרב חברות.

ישנם סוגים רבים ושונים של גישור, אך הסוג הנפוץ ביותר הוא משא ומתן. משא ומתן כולל בדרך כלל שני צדדים שמנסים להגיע להסכמה כיצד לפתור את הבעיה. זה עשוי להיות מעורב גם צד שלישי שעוזר לצדדים לפתור את המחלוקות ביניהם ולנהל משא ומתן על הסכם.

הדבר החשוב ביותר בגישור הוא שהוא מתקיים בפרטיות בין כל הצדדים המעורבים, כך שאין השלכות ציבוריות או משפטיות על אף צד המעורב במקרה של כישלון או הצלחה

עסקים פונים יותר ויותר לגישור בסכסוכים ביניהם. הסיבה לכך היא שקל יותר לעסקים לפתור את חילוקי הדעות שלהם ללא צורך לעבור הליכים משפטיים.

גישור מוגדר כהליך שבו צד שלישי ניטרלי מסייע לשני צדדים או יותר להגיע להסכמה על סכסוך. ניתן להשיג זאת על ידי שימוש בטכניקות שונות כמו משא ומתן, הקלה ובוררות.

גישור הוא תהליך ליישוב סכסוכים בין שני צדדים או יותר. זהו תהליך הדורש מאמצעי התקשורת להיות פתוחים וחופשיים מפחד, דעות קדומות וכפייה.

גישור משמש עסקים לפתרון קונפליקטים במקום העבודה. זה יכול לשמש במקרים שבהם העובדים אינם מרוצים מסביבת העבודה שלהם או שהם מרגישים שהם זוכים ליחס לא הוגן על ידי מנהלים. ניתן להשתמש בגישור גם כאשר עובד חש כי פוטרו שלא כדין מעבודתו.

בגישור, שני הצדדים המעורבים בסכסוך מתאחדים כדי לדבר על מה שקרה וכיצד ניתן לפתור אותו. גישור מסייע לעסקים להימנע מעלויות משפטיות וכן לחסוך זמן בפתרון הסכסוך באמצעות מערכת בתי המשפט.

גישור בין עובד למעסיק

יש הרבה גורמים שיכולים להוביל לעימותים במקום העבודה, ולא תמיד זו אשמתו של העובד. חשוב למעסיקים להיות מודעים לגורמים הללו וכיצד הם יכולים לעזור.

תפקיד הגישור במקום העבודה הוא לסייע לעובדים ולמעסיקים להתאחד באמצעות צד שלישי שאין לו אינטרס בתוצאה. גישור יכול לשמש ככלי ליישוב סכסוכים, או שהוא יכול גם לספק הזדמנות למעסיק ללמוד יותר על הצרכים של העובד שלו כדי שיוכל לענות טוב יותר על הצרכים הללו.

המטרה המרכזית של הגישור היא ליצור סביבה שבה שני הצדדים מרגישים שמעו ומכבדים אותם, מה שבסופו של דבר יוביל אותם לתחושת שביעות רצון מיחסי העבודה שלהם.

גישור הוא תהליך המסייע בפתרון קונפליקטים בין עובדים למעסיקים. זהו תהליך שמשתמש בצד שלישי כדי לסייע לצדדים להגיע להסכם שמועיל לשני הצדדים.

גישור יכול להתבצע בדרכים רבות, אך הדרך הנפוצה ביותר היא באמצעות מגשר שמקשיב לשני הצדדים של הסיפור ומנסה למצוא פתרון שיועיל לשני הצדדים.

Scroll to Top
דילוג לתוכן