מה כולל תהליך של גישור עסקי

ייעוץ עסקי אסטרטגיה

גישור עסקי הוא תהליך של שיתוף צד שלישי נטול פניות כדי לסייע לשני צדדים או יותר להגיע להסכמה. תהליך זה מסייע לצדדים לפתור את המחלוקות שלהם מבלי לפנות לבית המשפט.

תהליך הגישור העסקי כולל בדרך כלל זיהוי הבעיה, איסוף עובדות, פיתוח פתרונות חלופיים, דיון בהם עם שני הצדדים ובמידת הצורך כניסה למשא ומתן. המגשר גם עוזר לשני הצדדים למצוא בסיס משותף ולהגיע לפתרון מוסכם.

באמצעות הליך הגישור העסקי, הצדדים יכולים לא רק לחסוך זמן וכסף אלא גם להגיע לתוצאות טובות יותר בהשוואה למה שהיו משיגים בבית המשפט.

גישור עסקי הוא דרך יעילה ליישוב סכסוכים בין צדדים ללא פנייה לבית המשפט. התהליך כולל מגשר צד שלישי שיסייע לצדדים המתדיינים להגיע להסכמה הדדית.

תהליך הגישור העסקי כולל הכנת הצדדים לגישור, זיהוי ובירור סוגיות, פיתוח אפשרויות לפתרון, ניהול משא ומתן להסדר וניסוח ההסכם הסופי. זה כולל גם הערכת האינטרסים והמטרות של כל צד על מנת לאפשר שיחות פרודוקטיביות ולהבטיח שכל הצדדים מרגישים שצורכיהם קיבלו מענה.

גישור עסקי יכול לשמש בסוגים רבים של סכסוכים כגון חילוקי דעות על חוזים, בעיות העסקה, זכויות קניין רוחני או סכסוכי זיכיון. זה שימושי במיוחד לפתרון קונפליקטים בין שני עסקים או יותר מכיוון שהוא מפחית עלויות הקשורות לליטיגציה ועוזר להחזיר את האמון בין כל הצדדים המעורבים.

גישור עסקי הוא תהליך של פתרון סכסוכים בין שני צדדים או יותר בסכסוך עסקי. זהו כלי רב ערך לעסקים להימנע מתביעות משפט יקרות וגוזלות זמן ולמצוא את הפתרון הטוב ביותר. בתהליך זה, מגשר צד ג' נטול פניות מסייע לצדדים להגיע להסכם שפועל עבור כל הצדדים המעורבים.

תהליך הגישור העסקי כולל זיהוי הסוגיות העומדות על הפרק, איסוף מידע רלוונטי משני הצדדים של הסכסוך, הערכת עמדות ואינטרסים של כל צד, בחינת פתרונות אפשריים, ניהול משא ומתן על חילוקי דעות, יצירת פתרון נעים ולבסוף אישור ההסכם באמצעות מסמך כתוב. באמצעות תהליך זה, עסקים יכולים לא רק לחסוך זמן וכסף אלא גם לפתח קשרים טובים יותר עם הלקוחות או השותפים שלהם.

המאמר נכתב בשיתוף עם רזי בוברוב יועץ עסקי כלכלי בכיר.

Scroll to Top
דילוג לתוכן