גישור עסקי ממוקד

גישור עסקי ממוקד

גישור עסקי ממוקד הוא פרקטיקה שבה אדם או קבוצת אנשים מנסים לפתור סכסוך, לרוב במטרה להשיג תוצאה של win-win.

גישור עסקי הוא תהליך של ניהול הסכסוך בין עסק לבעלי העניין שלו.

זהו תהליך שעוזר למנוע את העלויות המיותרות של ליטיגציה, בוררות וגישור.

גישור עסקי הוא תהליך של הקלת משא ומתן בין צדדים בסכסוך, או פתרון סכסוכים בהסכמה. לרוב מדובר בהתייעצות עם מומחים על מנת להגיע להסדר. , לחלוקת נכסים שבמחלוקת, או לתיאום פגישה בין הצדדים. הגישור מתבצע בדרך כלל על ידי צד שלישי ניטרלי (מתווך) שיכול לעזור לשני הצדדים המשא ומתן להגיע להסכמה. גישור שירות הוא תהליך של הקלת משא ומתן ותקשורת בין צדדים על מנת לענות על הצרכים של אנשים עם צרכים מיוחדים, כגון אלה שנפגעו מנכות, מחלות כרוניות ו/או צורך בבריאות הנפש בשירותים חברתיים מסורתיים. בניגוד לשירותי גישור שירותים שאינם תלויים בצרכים ובתוכניות ממשלתיות, ספקי שירותים ציבוריים היו מעורבים לעתים קרובות בהקלת תיווך שירותים עבור קהילות שונות במסגרת החקיקה.

כיצד מתבצע גישור עסקי ממוקד

תהליך הגישור העסקי הוא חלק חשוב בתהליך יישוב המחלוקות. זהו מאמץ שיתופי ושיתופי לפתור את המחלוקות בין שני צדדים. זה כולל מספר שלבים המתבצעים על ידי המגשר, כגון קביעת פגישות, איסוף מידע, ניהול משא ומתן, הגעה להסדרים ומתן המלצות ליישוב סכסוכים.

על מנת שהגישור יעבוד בצורה הטובה ביותר עבור שני הצדדים המעורבים בסכסוך, חשוב לזהות את הצרכים והחששות שלהם בשלב מוקדם של התהליך. ניתן לעשות זאת באמצעות גישור עסקי ממוקד המתמקד בסיוע לעסקים להגיע ליעדיהם על ידי זיהוי בעיות פוטנציאליות לפני שהן מסלימות לבעיות גדולות יותר. המגשר ישאל שאלות שיעזרו להם להבין מה כל צד רוצה וכיצד הוא רוצה להתקדם בפתרון הנושא העומד על הפרק.

תהליך הגישור העסקי הממוקד מסייע לעסקים להשיג את מטרותיהם על ידי מתן סיוע כאשר הם זקוקים לו ביותר באמצעי יעיל וחסכוני.

גישור עסקי הוא תהליך ליישוב סכסוך בין שני צדדים. לרוב זה כולל משא ומתן, גישור ובוררות.

הוא משמש בתחומים רבים של עסקים כגון:

– סכסוכים עסקיים

– משא ומתן עסקי

– מחלוקות משפטיות

גישור עסקי הוא כלי חשוב ליישוב סכסוכים בעסקאות מסחריות. הוא משמש לניהול משא ומתן, יישוב וליטיגציה של מחלוקות בין הצדדים המעורבים בעסקה עסקית.

תהליך הגישור העסקי כולל איסוף מידע מכל הצדדים המעורבים בסכסוך ולאחר מכן הערכת העובדות והנסיבות של המקרה. לאחר מכן, המגשר נותן המלצה שניתן לקבל או לדחות על ידי כל הצדדים המעורבים.

גישור עסקי ממוקד נקרא גם "יישוב סכסוכים ממוקד" שפירושו שהוא נועד ליישב סכסוכים בעלי מאפיינים ספציפיים כגון אלה הנוגעים לקניין רוחני, דיני עבודה, דיני הגבלים עסקיים, או סוגים אחרים של מקרים בהם קיימות דרישות משפטיות מיוחדות לניהול מחלוקת. תהליך יישוב סכסוכים ממוקד.

Scroll to Top
דילוג לתוכן